keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

ESTAN HANKKIMINEN

Heippa! Mun kielimatka lähestyy päivä päivältä, enkä malta oottaa että pääsisin jo reissuun! Lisää mun matkasta on tulossa pian koska oon kuullut uusia tietoja, joista mun täytyy kertoa tietysti myös teille :-) Koska oon lähdössä USA:han täytyi mun hankkia ESTA maahantulolupa. Hankkiminen oli erittäin helppoa vaikka muutama kohta todellakin yllätti, mutta onneksi oli auttajia EF:n toimistolla ja nyt ESTA:kin on hankittu ja enää puuttuu pari juttua :-)

ESTA:n pystyy tosiaan hankkimaan monesta eri paikasta, mutta EF:llä suositeltiin tätä paikkaa ja sieltä me päästiinkin se hommaamaan. Maahantulolupa piti hankkia itselleen ja netin lomakkeissa kysyttiin henkilötietoja (mm passinnumero, osoite yms) Lisäksi kysyttiin USA:ssa vierailun aikana olevaa osoitetta, mutta koska emme tiedä vielä tarkkaa osoitetta kannattaa kohtaan laittaa Unknown. Lisäksi lomakkeissa kysyttiin kysymyksiä joihin piti vastata kyllä tai ei. Melko varmasti jokaisella tulee kysymyksiin pelkkiä ei - vastauksia. Tietojen kirjoittelun jälkeen ESTA täytyi maksaa luottokortilla, hinta oli siis 14 dollaria. Joka vastaa hieman yli 10€. Sen jälkeen ESTA todistus täytyi printata ja lähettää EF:n toimistolle. Helppo homma, mutta tärkeä jos matkalle meinaa lähteä ;-) ESTA on voimassa kaksi vuotta, joten jos jollakin ESTA sattuu olemaan ei tästä tarvitse huolehtia. Olettehan te muut siis jo hommaneet omat Estanne. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti